יום חמישי, 10 באפריל 2014

מושחת, מה הוא אומר?/ עוגת שוקולד מריר ושקדים

לאחר הפסקה ארוכה למדי, אני חוזר עם פוסט חדש. נאלצתי להיכנע לשפעת קשה, וכאילו זה לא מספיק - אחריה תקפה אותי גם דלקת גרון. לא נעים ובעיקר לא מעורר תיאבון. אבל ברגע שהבראתי, החלטתי לחלוק את המתכון לעוגת השוקולד האהובה עליי: מושחתת מאוד, קלה להכנה וברוח החג - אפילו כשרה לפסח!

כתיבת הפוסט הזה מדומה אצלי בראש ליציאת מצרים. אמנם ה"אני הדרמטי" שלי משווה בין מכות מצרים לשפעת שחטפתי, אבל הכוונה היא יותר לאופן החפוז שבו אני מוצא את עצמי כותב את הפוסט. הכנת העוגה והצילומים בוצעו באין מפריע, אבל לא הצלחתי למצוא זמן לכתיבה עצמה.

השבוע האחרון היה שבוע של חזרה לשגרה. התאפסות. ובמקביל גם הכנות לטיול של עשרה ימים בצפון ספרד. בין הניקיונות של הבית והאריזות (החוזרות ונשנות, שמישהו בבקשה יארוז במקומי בפעם הבאה), לא מצאתי את הזמן לשבת כמו שצריך ולכתוב. ועכשיו? עכשיו אני בעצירה בוינה, אחרי פרעצל מוקרם ושליש בירה, ממתין לטיסת המשך למדריד. הסוללה של המחשב אוזלת במהירות, והתקע אינו מתאים לשקעים פה. האינטרנט הציבורי פה חלש, ובמקביל אני גם מקבל התרעות מגוגל על ניסיון לפרוץ לי לחשבון המייל. לחץ של זמן. העיקר להספיק. העיקר שיהיה פוסט מוכן לפסח.

מצרכים:

  • 400 גרם שוקולד מריר
  • 250 גרם חמאה
  • 5 ביצים
  • 3/4 כוס סוכר
  • 1.5 כוס שקדים טחונים
  • מיכל שמנת מתוקה

אופן ההכנה:

ראשית, ממיסים את החמאה (250 גרם) ביחד עם 250 גרם שוקולד מריר. אני שם את החמאה והשוקולד בקערה, ומכניס למיקרו. כל פעם מחמם לזמן קצר, מוציא, מערבב ואם צריך - מחזיר שוב למיקרו. להיזהר שהשוקולד לא יישרף! בזמן הזה אפשר גם לחמם את התנור ל-160 מעלות.


מערבבים היטב את החמאה והשוקולד, כך שמתקבלת מסה אחידה. נותנים לה מעט להתקרר, מכניסים בהדרגה את חמשת הביצים. כל פעם מוסיפים ביצה אחת וטורפים אותה היטב בתוך מסת השוקולד.


מוסיפים לתערובת את הסוכר, ומערבבים היטב.


מוסיפים את השקדים הטחונים ו... כן, מערבבים היטב.


משמנים תבנית עם חמאה, ושופכים פנימה את המסה. מיישרים את התערובת. מכניסים את התבנית לתנור שחומם כאמור מראש ל-160 מעלות למשך 40 דקות בדיוק. חשוב להוציא בזמן, גם אם זה נראה לא מוכן.


לאחר 40 דקות, מוציאים את העוגה. בשיטת הבן-מארי, מכינים גאנש שוקולד מריר: מיכל שמנת לבישול ו-150 גרם שוקולד מריר. מערבבים עד שנוצרת תערובת חלקה. להיזהר לא להשאיר את השוקולד והשמנת יותר מדי זמן בבן-מארי, אחרת השוקולד נשרף. שופכים את הגאנש על גבי התחתית האפויה, מיישרים עם לקקן ומצננים. מכניסים למקרר לשעתיים לפחות, והרי לכם עוגת שוקלד שוקלדית במיוחד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה